مبارزه با فساد

به نام خدا

یکی از هدفهای اصلی هر دستگاه ،جلب رضایت مشتریان و ارباب رجوع از طریق ارایه خدمات با کیفیت مطلوب است.در نظام اداری و اجرایی رضایت مردم از خدمات دستگاههای دولتی یکی از شاخصهای اصلی سنجش کار آمدی و رشد و توسعه می باشد و مؤلفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاع رسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعین می شوند.
چشم انداز ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد
کنترل و کاهش فساد و سالم سازی مجموعه
تقویت شناخت و جلب اعتماد و حمایت عمومی از برنامه های ضد فساد
ترویج و نهادینه کردن تفکر و عمل پیشگیری از فساد و مقابله با آن توسط مسئولان و کارکنان در حیطه مسئولیت سالم سازی دستگاه
اهداف
۱. حاکمیت قانون برعملکرد همه دستگاه ها و تعامل بین آنها و خدمت گیرندگان.
۲. شفاف سازی قوانین، مقررات، فرایندها وعملکرد در بخش خدمات.
۳. پاسخگویی بدون تبعیض دستگاه به درخواست خدمات مراجعین.
۴٫ افزایش بهره وری و میزان اثربخشی و کارایی دستگاه ها.
۵٫ ایجاد وتقویت مستمرتوان اداری و مردمی پیشگیری از وقوع فساد.
۶٫ شناسایی واقدام قانونی درقبال مرتکبین فساد با همکاری دستگاه قضایی.
ارباب رجوع محترم در راستای پیشگیری و مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در معاونت های این اداره کل به آگاهی می رساند:
معاونت گردشگری:
صدور موافقت اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری
سامانه صدور موافقت اصولی “سما” سامانه ای جامع برای تمام مراحل اخذ مجوز و استعلام می باشد که از زمان راه اندازی مانند اتاق شیشه ای امکان رصد و پیگیری تمام مراحل صدور مجوز را برای کارشناسان اداره و متقاضیان سرمایه گذاری ایجاد تاسیسات گردشگری فراهم می نماید.
اخذ هزینه برای پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری:
مطابق دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی از سال ۱۴۰۰ بهره برداران تاسیبسات گردشگری موظف شده اند برای دریافت پروانه بهره برداری نسبت به پرداخت هزینه مصوب به خزانه دولت اقدام نمایند ادارات کل موظف به ارائه گزارش عملکرد در این خصوص هستند.
صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی:
صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی از طریق سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی انجام می شود که مراحل ثبت نام و اخذ تاییدیه از سامانه امکان رودررو شدن با کارشناس و چانه زنی برای اخذ مجوز را کاهش می دهد.
معاونت صنایع دستی:
در حوزه صنایع دستی کلیه خدمات اعم از بازدید کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها، ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی و صندوق بیمه بازنشستگی روستائیان، عشایر و کشاورزان، ارائه مجوز تولید انفرادی و کارگاهی به صورت رایگان بوده و در طول زمان اجرا مبلغی از متقاضی اخذ نمی‌گردد و موارد به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.
معاونت میراث فرهنگی:
در حوزه میراث فرهنگی در سه حوزه بافت تاریخی شهر،باستان شناسی و حوزه ثبت هیچ گونه مبلغی جهت صدور مجوز توسط ارباب رجوع پرداخت نمی¬گردد.

نحوه ارسال گزارش تخلفات
کارکنان و یا ارباب رجوع می تواند گزارش خود را به صورت مستند به اشکال ذیل به دبیرخانه کمیته ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم ارائه دهند:
۱- مراجعه حضوری به اداره کل و اعلام گزارش
۲- تکمیل فرم‌های شکایات در سامانه رسیدگی به شکایات به آدرس پیشنهاد ،انتقاد و شکایت
۳-ارسال گزارشات به آدرس ایمیل info@qchto.ir
۴-ارسال گزارشات یا شکایات بصورت پُستی به نشانی قزوین خیابان ملاصدرا خیابان صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین / کد پستی ۳۴۱۵۸۴۶۴۷۶

Skip to content